Paine de casa cu drojdie uscata

 
Painea noastra cea de toate zilele..:)) Adevarul e ca noua ne place mult mai mult painea facuta in casa decat cea cumparata, tine mai mult, e gustoasa si stii ce contine!:) Chiar daca de obicei se mananca mai bine de 1/4 din ea cand o scoatem din cuptor,e o adevarata placere sa simti mirosul de paine proaspata in casa! Miroase a acasa..:)

Ingrediente:
  • Ulei de masline
  • 1 lingura de zahar
  • 1 kg faina alba
  • 1 lingura de sare
  • 2 plicuri de drojdie uscata
  • 400 ml apa calduta

Mod de preparare:





 Intr-un bol mare am pus faina, drojdia, zaharul si sarea, le-am amestecat cu o lingura si apoi am pus cate putin apa calduta si am framantat, am adaugat cam 1 lingura jumate de ulei de masline si am framantat pana cand nu s-a mai lipit aluatul de castron.

L-am acoperit cu un prosop si l-am lasat la caldurica pana cand si-a dublat volumul.



 Am tapetat o tava cu faina si am pus aluatul acolo si l-am crestat cu cutitul.  Am mai lasat aluat cam 15-20 minute la dospit in tava si am bagat tava la cuptor.
 A iesit o minunatie de painica, crocanta la exterior, moale si pufoasa la interior.
Pofta Buna!




Un comentariu:

  1. Un pliculet de drojdie,la cantitatile tale este destul,la inceput nu amesteci si sarea,aceasta opreste fermentatia,o pui aproape de sfirsitul framintarii.Adauga si o lingura cu virf de susan,macinat la risnita de cafea si vei vedea ce iese,Se mai poate pune si 1/3 iaurt in cantitatea de apa.

    RăspundețiȘtergere

Instagram