Ciorigauă, Ciorigăi, Minciunele, Ciurighele, Uscatele



Nu stiu exact care cum le zic, dar eu le stiu de ciorigauă! 
Le-am facut pentru un om drag sufletului meu care m-a intrebat acum cateva zile bune daca stiu cum sa le fac! Deci Gabi, reteta asta ii cu dedicatie pentru tine!:)
Adevarul e ca astea le-am facut eu prima data, am reteta de la o bucatareasa cu experienta!
Sunt simplu de facut si extra gustoase! Asa ca oameni buni ce cititi haideti la ciorigăi! 
Ingrediente:

  • 1 cana de sana
  • 3-4 linguri de smantana
  • 7 linguri de zahar
  • 1 ou
  • 1 praf de sare
  • 1 plic de zahar vanilat
  • 1/2 zeama de limeta/lamaie
  • 1 lingurita esenta de rom
  • 1 lingurita esenta de lamaie
  • 1 lingurita bicarbonat de sodiu
  • faina 

Mod de preparare:

Se mixeaza oul cu zaharul. Dupa ce zaharul s-a topit se adauga sana amestecata in prealabil cu bicarbonatul de sodiu, se adauga si smantana si se mixeaza in continuare. 
Se adauga zaharul vanilat, esentele si zeama de limeta.

Se adauga incet faina, se amesteca initial cu o lingura si apoi cu mana pana cand obtineti un aluat suficient de tare incat sa se poata intinde o foaie.
Aluatul se impare in doua parti egale,
Se intinde o foaie se taie romburi carora li se face un orificiu in mijloc. Un colt se introduce in orificiu de sus in jos, iar celalalt in sens invers. Se prajesc in ulei incins. Atentie pentru ca ele se prajesc foarte repede, deci ar fi bine sa aveti un ajutor langa voi!:) Daca nu aveti atunci incercati sa formati toate ciorgauale inainte sa puneti uleiul la incins.


Eu am vrut sa imi pun amprenta si sa fac ceva-altceva :) 
Asa ca am intins din aluatul ramas o foaie mai subtire decat celalalte si am taiat fasii inguste de 3-4 cm latime pe care apoi le-am impletit si le-am prajit. Au iesit tare frumoase.
La sfarsit pudrati-le, inecatile, sufocati-le cu zahar pudra vanilat si navaliti in ele!:) 

Pofta buna dragii mei! Nu de alta, dar noi de data asta am putut sa si mancam "Pofta" :)))


Le puteti savura cu diverse toppinguri!


Instagram