Guguluf / Chec cu capsuni, arahide si sos de caramel



       Dupa cum ziceam ultima data de sosul de caramel ca  l-am facut cu un scop, iata si scopul..:)
      Am gasit o reteta de guguluf pe care nu o incercasem pana acum, adica nu preparat in acest mod, asa ca am zis sa fac o proba.:) Ceea ce gasisem eu era intr-o revista de retete culinare, acolo se specifica faptul ca in blat era introdus piuree de dovleac, dar eu am vrut capsuni si pufos si umed.
Astfel am renuntat la dovleac, am adaugat aproximativ 60-80 ml de apa si a fost exact cu mi-am dorit. Daca vreti sa il incercati, eu zic sa adaugati muuulti capsuni in blat inainte sa il bagati la cuptor, eu am pus doar pe fundul blatului si mi-a parut rau ca nu au fost mai multi. Anyway, a fost bun-bun! Si sa nu uitati:  turnati sosul de caramel fara nici o mila..:))
       Haideti sa nu va mai tin de vorba, sa trecem la treaba!:)

Ingrediente:
Pentru blat:

  • 220 gr de unt
  • 200 gr de zahar
  • 1 praf de sare
  • 2 pliculete de zahar vanilat
  • 5 oua
  • 400 gr de faina
  • 1 pliculet de praf de copt
  • 60-80 ml apa
  • 200 gr de capuni
  • 100 gr de arahide in coaja
  • zahar pudra

Pentru sosul de caramel:
 Reteta pentru sosul de caramel o aveti aici.

Pentru decor: sos de caramel, 100 gr de arahide amestecate cu un plic de zahar vanilat, 200 gr de capsuni.


Cum il preparam:
Se bate spuma untul cu zaharul si cu un praf de sare. Se adauga zaharul vanilat si ouale unul cate unul amestecand continuu. Faina o amestecam separat cu praful de copt si treptat o adaugam in compozitie mixand continuu, pana incorporam intreaga cantitate de faina, apoi adaugam si apa si mixam.  

La final se adauga si arahidele curatate, maruntite cat de cat (daca doriti le puteti lasa si intregi). Tava in care doriti sa coaceti se unge cu unt si se tapeteaza cu faina apoi se pune compozitia, se introduc capsunii intregi, felii sau cum doriti, si se introduce in cuptorul preincalzit, pana cand trece testul scobitorii.



Dupa ce s-a copt, se scoate pe un  gratar, se lasa sa se raceasca si se presara zahar pudra.




Se decoreaza cu capsuni si cu sos de caramel peste care presaram arahidele maruntite si amestecate (eventual) cu un plic de zahar vanilat.






Pofta caramelicizanta!:-)
Cu aceasta reteta particip la Provocarea lunii iunie- Dulce Romanie, gazduita de Andie's Veggie!

Ps. Din ce am aflat  Andie "is No.1 Caramel Fan", asa ca iata "a piece of" Andie's Veggie caramelizata! :-P
Sa stiti ca a fost super dulce!:-)



Instagram