Spanac cu sos Bechamel si usturoi





 Alex e fanul spanacului, eu recunosc ca il gatesc doar pentru el, niciodata nu m-a incantat spanacul, tin minte ca am vrut sa tin o dieta mai demult si  trebuia sa mananc spanac, dar nu am putut nicicum! E foarte interesant pentru ca imi place cum miroase, dar nu imi place gustul spanacului! Eh, ...acum fiecare cu piticii lui, eu am mai multi recunosc!:)))) 

Ingrediente: 
  • 500 gr de spanac spalat, prefiert si tocat
  • sare
  • piper
  • o lingura de faina
  • 300 ml lapte
  • 50 gr de unt
  • 1 caciulie de usturoi (eu am avut ustuoroi mic de la piata de aia am pus o caciulie)
  • 2 linguri de smantana
Mod de preparare:
Eu am avut spanac de la congelator, prefiert. Daca il aveti proaspat il spalati, puneti o apa la fiert, si in adaugati in oala cand fierbe apa. Nu il lasati sa se fiarba de tot. in scoateti in strecurati de apa bine de tot, si il tocati cat de marunt puteti.
Intr-o craticioara, se puneti untul sa se topeasca, adaugati o lingura de faina, si amestecati. Ca sa iasa sosul trebuie amestecati cu un tel. Astfel nu o sa se faca cocoloase, focul sa fie pe mediu. Amestecati deci faina cu untul topit si amestecati 40-50 de secunde, laptele il adaugati treptat, sa retineti inainte de a va apuca de sos sa incalziti laptele, sa fie foarte fierbinte cand il adaugati peste faina si unt. 
Dupa ce ati terminat de incorporat laptele trebuie sa obtineti un sos cu o textura foarte fina. 
Acum, adaugati spanacul tocat marunt peste sos, lasati focul pe mic si adaugati sare, piper, smanatan si mai lasati 5 minute maxim, dar amestecati in el pentru ca se poate prinde de oala.
Dupa ce opriti focul adaugati usturoiul maruntit. Se serveste in mod traditional cu oua ochiuri.
Pofta buna dragii mei!

Instagram